Sisätaudit

Kuva puuttuu!

Pet-Vetissä sisätautipotilaiden hoidosta vastaavat eläinlääkärit Jaana Hillgen ja Sonja Westerholm. Sisätaudit ovat hyvin laaja ja haastava kokonaisuus, ja potilaiden oireet ovat usein monimuotoisia. Kissoilla voi esiintyä samoja oireita monissa eri sairauksissa. Sisätautilääkäreillämme on vankka kokemus kissapotilaiden hoidosta, ja pyrimme aina olemaan mahdollisimman käytännönläheisiä hoitotoimenpiteitä suunnitellessamme. Uudistettu kissojen sairaalaosasto sekä erilliset odotustilat auttavat pitämään kissasi tutkimuskäynnin mahdollisimman stressittömänä. Henkilökuntamme on taitava käsittelemään kissoja, ja kunnioitamme suuresti kissojen herkkiä erityispiirteitä.

Kissojen hoidossa on oleellista, että omistajaa kuunnellaan tarkkaan ja potilas tutkitaan huolellisesti mutta liikaa stressaamista välttäen. Varaamme kissapotilaille tarpeeksi aikaa, jotta ne voivat tutustua rauhassa hoitohenkilökuntaan ja ympäristöön. Sairauden määrittämiseksi tehtävät tutkimukset ja mahdolliset kokeet sovitaan aina yhdessä omistajan kanssa eläinlääkäriemme näkemyksen mukaan. Hoidon ja diagnoosin kannalta onkin tärkeää, että omistajan ja eläinlääkärin välillä on hyvä keskusteluyhteys ja luottamus. Tätä kokonaisuutta täydentää kissallesi osoitettava omahoitaja.

Kun olemme päässeet taudinkuvan jäljille, suunnittelemme hoitotoimenpiteet yhdessä omistajan kanssa. Osa hoidoista on hyvinkin pitkiä, jopa loppuiän kestäviä. Hyvän yhteistyön merkitystä Pet-Vetin eläinlääkärien, hoitajien ja omistajan välillä ei voi liikaa korostaa. Lääkevaihtoehdoista pyrimme valitsemaan sen, joka on helpoin ja tehokkain annostella kissallesi ja sopii arkirytmiinne mahdollisimman hyvin. Omahoitaja pitää teistä huolta myös käyntien välillä, ja voitte aina kääntyä puoleemme, jos huolenaiheita ilmenee. Kerrothan myös kissasi erityistarpeista omalle hoitajalle, jotta ne pystytään ottamaan huomioon käyntiä suunniteltaessa.